Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
(spotřebitel – koncový zákazník)
vycházející z ust. § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „OZ“)
DODAVATEL:
Saint-Gobain Construction Products CZ a.s.
značka ENERGY SYSTEMS
se sídlem: Smrčkova 2485/4, 180 00 Praha 8
a adresou provozovny: Rubešova 626, 256 01 Benešov, okr. Benešov
IČ: 25029673, DIČ: CZ25029673
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddílu B, vložka 9601, zastoupená Ing. Jiřím Bednarským, obchodním ředitelem značky, osobou pověřenou k zastupování
e-mail: info@sg-es.cz
tel.: +420 317 725 749
web: www.sg-es.cz
DEFINICE POJMŮ a ZÁKLADNÍ UJEDNÁNÍ
-
- Všeobecné obchodní podmínky Dodavatele (dále jen „VOP“) jsou obecné podmínky, které platí pro nákup zboží a služeb. VOP blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti Dodavatele a Odběratele.
- Dodavatel je právnická osoba, která při uzavírání Kupní smlouvy a jejím plnění činí právní jednání v rámci své podnikatelské činnosti. Dodavatel Odběrateli dodává Zboží (zboží nebo služby).
- Odběratel je Odběratel uzavírající Kupní smlouvu s Dodavatelem dle VOP. Odběratel je spotřebitelem, tedy koncovým zákazníkem, tedy fyzickou osobou nepodnikající. Tyto VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Dodavatele,je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
- Kupní smlouva se uzavírá zadáním objednávky Odběratelem a jejím potvrzením Dodavatelem. Kupní smlouva obsahuje informaci o Zboží a informace o způsobu jeho úhrady a doručení. Kupní smlouva se automaticky uzavírá v českém jazyce. V jiném případě je toto nutné dohodnout předem.
Postup uzavření Kupní smlouvy a práva a povinnosti z uzavření Kupní smlouvy vznikající Odběrateli a Dodavateli jsou rozvedeny v čl. 2.
- Zboží je souhrnné označení pro standardní Zboží a jeho součásti či standardní služby nabízené ke koupi v aktuálním ceníku nebo nestandardní zboží a jeho součásti či nestandardní služby nabízené v písemných návrzích Dodavatele.
Označení standardního Zboží a popis jeho hlavních vlastností a standardních služeb je uvedeno na internetových stránkách Dodavatele, v e-shopu nebo v ceníku.
Aktuální ceník je k dispozici na internetových stránkách Dodavatele nebo v jeho provozovně.
Nestandardní Zboží je Zbožím upraveným dle požadavků Odběratele či Zboží dodávané jednorázově, pokud se na takové možnosti Dodavatel a Odběratel dohodnou.
Nestandardní Zboží je dodáno Dodavatelem dle přání Odběratele s důsledky nemožnosti odstoupení od smlouvy.
- Internetový obchod je Dodavatelem provozován na webové stránce https://eshop.sg-es.cz/ (dale jen e-shop), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky.
- Kupní cena se řídí ceníkem nebo cenovou nabídkou (CN) Dodavatele platnými ke dni učinění objednávky Odběratelem. Rozhodující jsou informace v potvrzení objednávky Dodavatele. Případné slevy na Zboží budou uvedeny v platné cenové nabídce.
Ceny mají charakter cen smluvních a jsou uváděny vždy včetně DPH. Dodavatel je plátcem DPH.
Uváděné ceny jsou ceny EXW, tzn. ceny bez dopravného, k vyzvednutí nebo odeslání z provozovny Dodavatele.
K ceně je připočítáváno dopravné, není-li dohodnuto jinak (např. osobní odběr), podle pravidel stanovených níže v čl. 4 těchto VOP.
- Souhlas s VOP: Odesláním objednávky Odběratel potvrzuje, že se s VOP seznámil, jejich obsah je mu znám a že s nimi souhlasí.
- UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY a PRÁVA a POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- Postup při uzavření Kupní smlouvy: Odběratel zadá objednávku produktů či služeb Dodavateli. Objednávka Odběratele je zároveň návrhem Kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena akceptací tohoto návrhu Dodavatelem, a to závazným potvrzením objednávky ze strany Dodavatele. Odběratel a Dodavatel se výslovně dohodli, že Kupní smlouva je uzavřena až potvrzením objednávky v souladu s ustanoveními OZ.
Objednávka Odběratele a potvrzení objednávky ze strany Dodavatele se považují za doručené, pokud se s nimi strany, jimž byly určeny, mohou seznámit. Od tohoto momentu mezi Odběratelem a Dodavatelem vznikají vzájemná práva a povinnosti vyplývající z uzavřené Kupní smlouvy. Při zadávání objednávky je Odběratel povinen zkontrolovat jím zadané identifikační a kontaktní údaje, stejně jako obsah objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou Dodavatelem považovány za správné.
- Objednávka, která nabývá potvrzením ze strany Dodavatele platnosti Kupní smlouvy může být zadána následovně:
- Osobní nákup přímo v provozovně Dodavatele
- Objednávka přes e-shop Dodavatele eshop.sg-es.cz. Technické kroky vedoucí k uzavření Kupní smlouvy při použití elektronických prostředků jsou součástí postupu zadávání objednávky v internetovém obchodě Dodavatele. Přičemž objednání může být provedeno bez registrace nebo s registrací prostřednictvím zákaznického účtu.
- Objednávka zadaná telefonicky
- Objednávka zadaná emailem
- Objednávka učiněna na základě platné CN (cenové nabídky)
- Dodavatel je oprávněn odmítnout objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob či nedostupnosti Zboží není možné objednané Zboží Odběrateli dodat. O případném zrušení objednávky bude Odběratel informován telefonicky nebo e‑mailem.
- Uzavřením Kupní smlouvy se Dodavatel zavazuje dodat Odběrateli Zboží a Odběratel Zboží převzít a zaplatit za něj Dodavateli dohodnutou cenu řádně a včas, tedy Kupní cenu a dopravné, je-li účtováno, a to v souladu s podmínkami dohodnutými v Kupní smlouvě a v souladu s VOP.
- Dodavatel se zavazuje, že plnění Kupní smlouvy ve prospěch Odběratele bude bezvadné a v souladu s platným právním řádem České republiky. Dodání Zboží bude provedeno na adresu uvedenou Odběratelem při zadání objednávky a v potvrzení Dodavatele.
- Uzavřená Kupní smlouva bude uložena u Dodavatele a bude k ní v případě potřeby umožněn Odběrateli přístup.
- Odběratel není oprávněn bez souhlasu Dodavatele postoupit svou pohledávku vůči Dodavateli vyplývající z Kupní smlouvy na třetí osobu.
- PLATEBNÍ PODMÍNKY
Odběratel hradí Kupní cenu a příspěvek na dopravu a balné (ve VOP příspěvek na dopravu a balné jen „dopravné“), je-li účtován, a to některým z následujících způsobů:
- v hotovosti při převzetí Zboží v případě osobního odběru či v případě zaslání Zboží na dobírku
- bankovním převodem na účet Dodavatele formou zálohové platby splatné před dodáním Zboží
- bankovním převodem na účet Dodavatele se splatností po dodání Zboží, je-li předem sjednáno
- DOPRAVNÉ a BALNÉ
- U objednávek s cenou Zboží nad 10.000,- Kč bez DPH poskytuje Dodavatel dopravné zdarma.
U objednávek s cenou Zboží do 10.000,- Kč bez DPH je Odběrateli ke Kupní ceně Zboží účtováno dopravné dle ceníku Dodavatele platného v den učinění objednávky Odběratelem.
- Odběratel je povinen uhradit dopravné i v případě, že zaslané Zboží od přepravní firmy nepřevezme z důvodu na své straně.
- DODÁNÍ ZBOŽÍ a TERMÍN DODÁNÍ
- Za dodání Zboží je považován buď osobní odběr Odběratelem či odeslání Zboží Dodavatelem na dohodnutou adresu v ČR, tedy předání Zboží Dodavatelem přepravní firmě, za podmínek uvedených v Kupní smlouvě a v souladu s VOP. Je-li Odběratelem požadováno doručení do země mimo ČR, musí být toto a náklady na dodání předem dohodnuté a odsouhlasené s Dodavatelem.
- Přepravní firmu určuje Dodavatel, není-li předem výslovně dohodnuto jinak.
- Za místo osobního odběru je považováno místo provozovny značky ENERGY SYSTEMS, není-li předem dohodnuto jinak.
- Standardní Zboží je dodáváno v pracovní dny zpravidla v termínech uvedených v platném ceníku Dodavatele u jednotlivých produktů, vždy však až po uzavření Kupní smlouvy, v případě způsobu úhrady předem bankovním převodem po obdržení účtované částky Dodavatelem.
- Nestandardní Zboží je dodáváno v termínu dohodnutém mezi Dodavatelem a Odběratelem v Kupní smlouvě.
- V případě, že si Odběratel objedná Zboží v množství, které nemá Dodavatel v okamžik objednávky k dispozici, sdělí Dodavatel Odběrateli lhůtu, ve které je schopen takové Zboží dodat, či sdělí, že takové množství nebude mít k dispozici.
- PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
- Odběratel je povinen při převzetí zásilky provést její kontrolu s cílem zjistit, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. Odběratel si zároveň překontroluje počet balíků na přepravním listě, který musí být shodný se skutečným počtem doručených balíků. Toto stvrzuje podpisem Dodacího listu v případě osobního odběru či způsobem stanoveným přepravní firmou (zpravidla podpisem přepravního listu).
Tato kontrola se netýká obsahu zásilky.
- Pokud jsou při převzetí zásilky Odběratelem zjištěny zjevné znaky poškození, Odběratel není povinen zásilku převzít, sepíše s přepravcem zápis o škodě a bez zbytečného odkladu Odběratel o této skutečnosti informuje Dodavatele.
Pokud Odběratel poškozenou zásilku od přepravce převezme, je povinen poškození popsat v předávacím protokolu přepravce a bez zbytečného odkladu informuje Dodavatele.
- V případě, že se neshoduje počet balíků na přepravním listě s počtem balíků doručovaných, Odběratel přebere zásilku s výhradou v přepravním listě a reklamaci nahlásí bez zbytečného odkladu Dodavateli. Pokud tak neučiní, reklamace na chybějící balíky nebude uznána.
- Odběratel se zavazuje nejpozději do 24 hodin od převzetí zásilky zkontrolovat její úplnost a zda je k výrobkům přiložena Technická dokumentace. V případě nedostatků je toto Odběratel povinen do 24 hodin od převzetí zásilky reklamovat u Dodavatele. Neobdrží-li Dodavatel žádnou písemnou reklamaci do uplynutí 24 hodin od převzetí zásilky Odběratelem, je zásilka Dodavatelem považována za dodanou bez závad.
- Pokud Odběratel zjistí jiné než zjevné poškození zásilky, které je pravděpodobně způsobeno přepravcem, je povinen bez zbytečného odkladu informovat Dodavatele. Odběratel nesmí se zásilkou nijak manipulovat, musí zajistit uchování obalu, ve kterém mu byla zásilka doručena, a zajistit a zaslat Dodavateli fotodokumentaci poškození a doklad o doručení zásilky přepravcem.
- VLASTNICKÉ PRÁVO
- Vlastnické právo ke Zboží přechází na Odběratele až úplným zaplacením Kupní ceny a dopravného, je-li účtováno.
- Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení Zboží přechází na Odběratele dodáním.
- ZÁRUKA ZA JAKOST, PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE) A REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Dodavatel zodpovídá Odběrateli za to, že Zboží při předání nemá vady.
- Práva Odběratele z vadného plnění se řídí § 2099 a násl. OZ.
- Faktura za Zboží slouží Odběrateli současně jako záruční list.
- Žádost o uplatnění práva z vady (reklamaci) může Odběratel uplatnit u Dodavatele elektronickou či písemnou formou.
- ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVA
- Odstoupení od Kupní smlouvy se řídí platným právním řádem České republiky. Dodavatel je oprávněn v případě nezaplacení kupní ceny ani do 30 dnů po splatnosti faktury odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení zboží a dodávek zpět, včetně vzniklých nákladů. V takovém případě je kupující povinen zboží neprodleně po doručení odstoupení od smlouvy vydat prodávajícímu.Odběratel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze zejména odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Odběratele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, jakkoli upraveno či poškozeno.
- Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 9.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má Odběratel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být Dodavateli odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může Odběratel využít kontaktních formulářů na webu Dodavatele sg-es.cz, případně kontaktů uvedených v záhlaví těchto VOP.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 9.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být Dodavateli vráceno bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li Odběratel od kupní smlouvy, nese Odběratel náklady spojené s navrácením zboží Dodavateli, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 9.3 obchodních podmínek vrátí Dodavatel peněžní prostředky přijaté od Odběratele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy Odběratelem, a to převodem na bankovní účet Odběratele. Odstoupí-li Odběratel od kupní smlouvy, Dodavatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Odběrateli dříve, než mu Odběratel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Dodavateli odeslal. Odběratel, který odstoupil od kupní slmlouvy odpovídá Dodavateli za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
- Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je Dodavatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku Odběratele na vrácení kupní ceny.
- Do doby převzetí zboží Odběratelem je Dodavatel oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí Dodavatel Odběrateli kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
- NORMY PŘI INSTALACI A UJIŠTĚNÍ DODAVATELE
- Při instalaci dodávaných produktů je třeba dodržovat ustanovení všech souvisejících právních předpisů a technických norem, zejména norem v oblasti tepelné ochrany budov a související elektroinstalace. Montáž produktů a připojení k elektrické síti smí provádět pouze osoba s platným osvědčením Elektrotechnik dle §6 NV 194/2022 Sb. (dříve osoba kvalifikovaná dle vyhl. 50/1978 Sb.).
- Produkty splňují požadavky zákona 22/1997 Sb., jsou označeny značkou CE a dle směrnic Evropského společenství na ně bylo vydáno ES Prohlášení o shodě.
- Dodavatel plní povinnosti zpětného odběru a využití odpadů z obalů ve smyslu zákona 477/2001 Sb. a povinnosti zpětného odběru dle zákona č. 542/2020 Sb. a je registrován v systému EKOKOM.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Ochrana osobních údajů odběratele, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
- Odběratel souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno, příjmení, adresa bydliště, případně adresa dodání, identifikační číslo, případně název firmy, adresa elektronické pošty a telefonní číslo (dale společně jako “osobní údaje”).
- Odběratel souhlasí se zpracováním osobních údajů Dodavatelem, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a případně pro účely vedení zákaznického účtu. Nezvolí-li odběratel jinou možnost, souhlasí se zpracováním osoboních údajů Dodavatelem take pro účely zasílání informací a obchodních sdělení Odběrateli.
- Odběratel bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při objednávce, případně při registraci zákaznického účtu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Dodavatele o změně ve svých osobních údajích.
- Zpracováním osobních údajů Odběratele může Dodavatel pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Zpracovatelem osobních údajů může být externí společnost zajišťující doručení objednaného zboží do místa určení, společnost poskytující support informačního systému, společnost ověřující bonitu klienta, společnost zajišťující vymáhání a pojištění pohledávek, daňoví poradci a auditoři. Poskytování osobních údajů těmto zpracovatelům osobních údajů je plně v souladu s oprávněným zájmem Dodavatele.
- Osobní údaje budou zpracovány po dobu neurčitou.
- Odběratel potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
- V případě, že by se Odběratel domníval, že Dodavatel nebo zpracovatel (čl.11.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života Odběratele nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
- požádat Dodavatele nebo zpracovatele o vysvětlení,
- požadovat, aby Dodavatel nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
- Požáda-li Odběratel o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu Dodavatel povinen tuto informaci předat. Dodavatel má parvo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
- Další informace ke zpracování osobních údajů Dodavatelem jsou dostupné na webových stránkách zde.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Veškeré smluvní vztahy se řídí českým právním řádem.
- Mimosoudní vyřizování stížností Odběratelů zajišťuje Dodavatel prostřednictvím e-mailu info@sg-es.cz.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Tyto VOP nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění a jsou v příslušném znění rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento den a později.
- Dodavatel si vyhrazuje právo na změnu VOP. Nové znění VOP bude k dispozici na internetových stránkách Dodavatele a v provozovně Dodavatele. Změnu oznámí smluvnímu Odběrateli prostřednictvím e-mailové zprávy na elektronickou adresu uvedenou v LOP. Odběratel má právo změny VOP odmítnout ve lhůtě 30 dní ode dne zveřejnění změny VOP na internetových stránkách Dodavatele a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve výpovědní době 30 dní, o které smluvní strany shodně konstatují, že je dostatečná k obstarání obdobných plnění od jiného dodavatele. VOP lze upravit Rámcovou kupní smlouvou, Kupní smlouvou nebo Listem obchodních podmínek. Tato úprava musí mít písemnou formu.
- Dodavatel a Odběratel se výslovně dohodli, že při uzavírání individuálních Kupních smluv se nebude aplikovat ustanovení § 1740 odst. 3 OZ. Odběratel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 OZ.
- Dodavatel a Odběratel – jiný subjekt se výslovně dohodli, že na smlouvu a práva a povinnosti z ní vyplývající se nebudou vztahovat ustanovení § 1799 a § 1800 OZ.
- Zvláštní ujednání učiněná s Odběratelem v Kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP, která by s nimi byla v rozporu. V takovém případě se musí jednat o písemnou formu Kupní smlouvy podepsanou oběma smluvními stranami.
Platnost těchto VOP: od 1.5.2025
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
(nákup na IČ)
vycházející z ust. § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „OZ“)
DODAVATEL:
Saint-Gobain Construction Products CZ a.s.
značka ENERGY SYSTEMS
se sídlem: Smrčkova 2485/4, 180 00 Praha 8
a adresou provozovny: Rubešova 626, 256 01 Benešov, okr. Benešov
IČ: 25029673, DIČ: CZ25029673
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddílu B, vložka 9601, zastoupená Ing. Jiřím Bednarským, obchodním ředitelem značky, osobou pověřenou k zastupování
e-mail: info@sg-es.cz
tel.: +420 317 725 749
web: www.sg-es.cz
- DEFINICE POJMŮ a ZÁKLADNÍ UJEDNÁNÍ
- Všeobecné obchodní podmínky Dodavatele (dále jen „VOP“) jsou obecné podmínky, které platí pro nákup zboží a služeb. VOP blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti Dodavatele a Odběratele.
- Dodavatel je právnická osoba, která při uzavírání Kupní smlouvy a jejím plnění činí právní jednání v rámci své podnikatelské činnosti. Dodavatel Odběrateli dodává Zboží (zboží nebo služby).
- Odběratel je Odběratel uzavírající Kupní smlouvu s Dodavatelem dle VOP. Odběratel je podnikatelem (právnickou osobou či fyzickou osobou podnikající na základě živnostenského oprávnění) a při uzavření Kupní smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti. Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá Kupní smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
- Kupní smlouva se uzavírá zadáním objednávky Odběratelem a jejím potvrzením Dodavatelem. Kupní smlouva obsahuje informaci o Zboží a informace o způsobu jeho úhrady a doručení. Kupní smlouva se automaticky uzavírá v českém jazyce. V jiném případě je toto nutné dohodnout předem.
Postup uzavření Kupní smlouvy a práva a povinnosti z uzavření Kupní smlouvy vznikající Odběrateli a Dodavateli jsou rozvedeny v čl. 2.
- Zboží je souhrnné označení pro standardní Zboží a jeho součásti či standardní služby nabízené ke koupi v aktuálním ceníku nebo nestandardní zboží a jeho součásti či nestandardní služby nabízené v písemných návrzích Dodavatele.
Označení standardního Zboží a popis jeho hlavních vlastností a standardních služeb je uvedeno na internetových stránkách Dodavatele, v e-shopu nebo v ceníku.
Aktuální ceník je k dispozici na internetových stránkách Dodavatele nebo v jeho provozovně.
Nestandardní Zboží je Zbožím upraveným dle požadavků Odběratele či Zboží dodávané jednorázově, pokud se na takové možnosti Dodavatel a Odběratel dohodnou.
Nestandardní Zboží je dodáno Dodavatelem dle přání Odběratele s důsledky nemožnosti odstoupení od smlouvy.
- Internetový obchod je Dodavatelem provozován na webové stránce https://eshop.sg-es.cz/ (dale jen e-shop), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky.
- Kupní cena se řídí ceníkem nebo cenovou nabídkou (CN) Dodavatele platným ke dni učinění objednávky Odběratelem, v případě smluvního Odběratele pak za podmínek upravených podle LOP (List obchodních podmínek). Rozhodující jsou informace v potvrzení objednávky Dodavatele. Případné slevy na Zboží budou uvedeny v platné cenové nabídce.
Ceny mají charakter cen smluvních a jsou uváděny vždy včetně DPH. Dodavatel je plátcem DPH.
Uváděné ceny jsou ceny EXW, tzn. ceny bez dopravného, k vyzvednutí nebo odeslání z provozovny Dodavatele.
K ceně je připočítáváno dopravné, není-li dohodnuto jinak (např. osobní odběr), podle pravidel stanovených níže v čl. 4 těchto VOP.
- Souhlas s VOP: Odesláním objednávky Odběratel potvrzuje, že se s VOP seznámil, jejich obsah je mu znám a že s nimi souhlasí.
- UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY a PRÁVA a POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- Postup při uzavření Kupní smlouvy: Odběratel zadá objednávku produktů či služeb Dodavateli. Objednávka Odběratele je zároveň návrhem Kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena akceptací tohoto návrhu Dodavatelem, a to závazným potvrzením objednávky ze strany Dodavatele. Odběratel a Dodavatel se výslovně dohodli, že Kupní smlouva je uzavřena až potvrzením objednávky v souladu s ustanoveními OZ.
Objednávka Odběratele a potvrzení objednávky ze strany Dodavatele se považují za doručené, pokud se s nimi strany, jimž byly určeny, mohou seznámit. Od tohoto momentu mezi Odběratelem a Dodavatelem vznikají vzájemná práva a povinnosti vyplývající z uzavřené Kupní smlouvy. Při zadávání objednávky je Odběratel povinen zkontrolovat jím zadané identifikační a kontaktní údaje, stejně jako obsah objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou Dodavatelem považovány za správné.
- Objednávka, která nabývá potvrzením ze strany Dodavatele platnosti Kupní smlouvy může být zadána následovně:
- Osobní nákup přímo v provozovně Dodavatele
- Objednávka přes e-shop Dodavatele eshop.sg-es.cz. Technické kroky vedoucí k uzavření Kupní smlouvy při použití elektronických prostředků jsou součástí postupu zadávání objednávky v internetovém obchodě Dodavatele. Přičemž objednání může být provedeno bez registrace nebo s registrací prostřednictvím zákaznického účtu.
- Objednávka zadaná telefonicky
- Objednávka zadaná emailem
- Objednávka učiněna na základě platné CN (cenové nabídky)
- Dodavatel je oprávněn odmítnout objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob či nedostupnosti Zboží není možné objednané Zboží Odběrateli dodat. O případném zrušení objednávky bude Odběratel informován telefonicky nebo e‑mailem.
- Uzavřením Kupní smlouvy se Dodavatel zavazuje dodat Odběrateli Zboží a Odběratel Zboží převzít a zaplatit za něj Dodavateli dohodnutou cenu řádně a včas, tedy Kupní cenu a dopravné, je-li účtováno, a to v souladu s podmínkami dohodnutými v Kupní smlouvě, v případě, že se jedná o smluvního Odběratele, pak dle podmínek dohodntých v LOP a v souladu s VOP.
- Dodavatel se zavazuje, že plnění Kupní smlouvy ve prospěch Odběratele bude bezvadné a v souladu s platným právním řádem České republiky. Dodání Zboží bude provedeno na adresu uvedenou Odběratelem při zadání objednávky a v potvrzení Dodavatele.
- Uzavřená Kupní smlouva bude uložena u Dodavatele a bude k ní v případě potřeby umožněn Odběrateli přístup.
- Odběratel není oprávněn bez souhlasu Dodavatele postoupit svou pohledávku vůči Dodavateli vyplývající z Kupní smlouvy na třetí osobu.
- PLATEBNÍ PODMÍNKY
Odběratel hradí Kupní cenu a příspěvek na dopravu a balné (ve VOP příspěvek na dopravu a balné jen „dopravné“), je-li účtován, a to některým z následujících způsobů:
- v hotovosti při převzetí Zboží v případě osobního odběru či v případě zaslání Zboží na dobírku
- bankovním převodem na účet Dodavatele formou zálohové platby splatné před dodáním Zboží
- bankovním převodem na účet Dodavatele se splatností po dodání Zboží, je-li předem sjednáno
- DOPRAVNÉ a BALNÉ
- U objednávek s cenou Zboží nad 10.000,- Kč bez DPH poskytuje Dodavatel dopravné zdarma.
U objednávek s cenou Zboží do 10.000,- Kč bez DPH je Odběrateli ke Kupní ceně Zboží účtováno dopravné dle ceníku Dodavatele platného v den učinění objednávky Odběratelem.
- Odběratel je povinen uhradit dopravné i v případě, že zaslané Zboží od přepravní firmy nepřevezme z důvodu na své straně.
- DODÁNÍ ZBOŽÍ a TERMÍN DODÁNÍ
- Za dodání Zboží je považován buď osobní odběr Odběratelem či odeslání Zboží Dodavatelem na dohodnutou adresu v ČR, tedy předání Zboží Dodavatelem přepravní firmě, za podmínek uvedených v Kupní smlouvě a v souladu s VOP. Je-li Odběratelem požadováno doručení do země mimo ČR, musí být toto a náklady na dodání předem dohodnuté a odsouhlasené s Dodavatelem.
- Přepravní firmu určuje Dodavatel, není-li předem výslovně dohodnuto jinak.
- Za místo osobního odběru je považováno místo provozovny značky ENERGY SYSTEMS, není-li předem dohodnuto jinak.
- Standardní Zboží je dodáváno v pracovní dny zpravidla v termínech uvedených v platném ceníku Dodavatele u jednotlivých produktů, vždy však až po uzavření Kupní smlouvy, v případě způsobu úhrady předem bankovním převodem po obdržení účtované částky Dodavatelem.
- Nestandardní Zboží je dodáváno v termínu dohodnutém mezi Dodavatelem a Odběratelem v Kupní smlouvě.
- V případě, že si Odběratel objedná Zboží v množství, které nemá Dodavatel v okamžik objednávky k dispozici, sdělí Dodavatel Odběrateli lhůtu, ve které je schopen takové Zboží dodat, či sdělí, že takové množství nebude mít k dispozici.
- PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
- Odběratel je povinen při převzetí zásilky provést její kontrolu s cílem zjistit, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. Odběratel si zároveň překontroluje počet balíků na přepravním listě, který musí být shodný se skutečným počtem doručených balíků. Toto stvrzuje podpisem Dodacího listu v případě osobního odběru či způsobem stanoveným přepravní firmou (zpravidla podpisem přepravního listu).
Tato kontrola se netýká obsahu zásilky.
- Pokud jsou při převzetí zásilky Odběratelem zjištěny zjevné znaky poškození, Odběratel není povinen zásilku převzít, sepíše s přepravcem zápis o škodě a bez zbytečného odkladu Odběratel o této skutečnosti informuje Dodavatele.
Pokud Odběratel poškozenou zásilku od přepravce převezme, je povinen poškození popsat v předávacím protokolu přepravce a bez zbytečného odkladu informuje Dodavatele.
- V případě, že se neshoduje počet balíků na přepravním listě s počtem balíků doručovaných, Odběratel přebere zásilku s výhradou v přepravním listě a reklamaci nahlásí bez zbytečného odkladu Dodavateli. Pokud tak neučiní, reklamace na chybějící balíky nebude uznána.
- Odběratel se zavazuje nejpozději do 24 hodin od převzetí zásilky zkontrolovat její úplnost a zda je k výrobkům přiložena Technická dokumentace. V případě nedostatků je toto Odběratel povinen do 24 hodin od převzetí zásilky reklamovat u Dodavatele. Neobdrží-li Dodavatel žádnou písemnou reklamaci do uplynutí 24 hodin od převzetí zásilky Odběratelem, je zásilka Dodavatelem považována za dodanou bez závad.
- Pokud Odběratel zjistí jiné než zjevné poškození zásilky, které je pravděpodobně způsobeno přepravcem, je povinen bez zbytečného odkladu informovat Dodavatele. Odběratel nesmí se zásilkou nijak manipulovat, musí zajistit uchování obalu, ve kterém mu byla zásilka doručena, a zajistit a zaslat Dodavateli fotodokumentaci poškození a doklad o doručení zásilky přepravcem.
- VLASTNICKÉ PRÁVO
- Vlastnické právo ke Zboží přechází na Odběratele až úplným zaplacením Kupní ceny a dopravného, je-li účtováno.
- Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení Zboží přechází na Odběratele dodáním.
- ZÁRUKA ZA JAKOST, PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE) A REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Dodavatel zodpovídá Odběrateli za to, že Zboží při předání nemá vady. Podmínky záruky za jakost a práv z vadného plnění mohou být nad rámec legislativy upraveny individuálně a to písemnou formou (smluvně, v rámci cenové nabídky, objednávky apod.).
- Práva Odběratele z vadného plnění se řídí § 2099 a násl. OZ.
- Faktura za Zboží slouží Odběrateli současně jako záruční list.
- Práva Odběratele z vad se odvíjejí od skutečnosti, zda je vadné plnění podstatným, nebo nepodstatným porušením smlouvy. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
Podstatné porušení smlouvy opravňuje Odběratele k
- odstranění vady, a to výměnou, dodáním chybějící věci nebo opravou věci
- přiměřené slevě z kupní ceny, nebo
- k odstoupení smlouvy.
Kupující musí právo, které si zvolil, prodávajícímu oznámit bez zbytečného odkladu po oznámení vady – jinak má pouze práva jako při nepodstatném porušení smlouvy. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Nepodstatné porušení smlouvy opravňuje kupujícího pouze k
- odstranění vady, a to výměnou, dodáním chybějící věci nebo opravou věci, nebo
- přiměřené slevě z kupní ceny.
Práva kupujícího z vadného plnění podléhají promlčení. Kupující musí vadu prodávajícímu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Jedná-li se o skrytou vadu, musí vadu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do 2 let po odevzdání věci.
Prodávající však nemá právo na námitku promlčení, je-li vada důsledkem skutečnosti, o které prodávající v době odevzdání věci věděl nebo musel vědět.
- Žádost o uplatnění práva z vady (reklamaci) může Odběratel uplatnit u Dodavatele elektronickou či písemnou formou.
- ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
- Odstoupení od Kupní smlouvy se řídí platným právním řádem České republiky, případně interními předpisy Dodavatele. Případně jsou písemně dojednány a odsouhlaseny oběma stranami – Odběratelem a Dodavatelem. Dodavatel je oprávněn v případě nezaplacení kupní ceny ani do 30 dnů po splatnosti faktury odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení zboží a dodávek zpět, včetně vzniklých nákladů. V takovém případě je kupující povinen zboží neprodleně po doručení odstoupení od smlouvy vydat prodávajícímu. Odběratel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze zejména odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Odběratele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, jakkoli upraveno či poškozeno.
- Odstoupení od kupní smlouvy musí být Dodavateli odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může Odběratel využít kontaktních formulářů na webu Dodavatele sg-es.cz, případně kontaktů uvedených v záhlaví těchto VOP.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy uznaného Dodavatelem se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být Dodavateli vráceno bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li Odběratel od kupní smlouvy, nese Odběratel náklady spojené s navrácením zboží Dodavateli, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- V případě odstoupení od smlouvy vrátí Dodavatel peněžní prostředky přijaté od Odběratele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy Odběratelem, a to převodem na bankovní účet Odběratele. Odstoupí-li Odběratel od kupní smlouvy, Dodavatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Odběrateli dříve, než mu Odběratel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Dodavateli odeslal. Odběratel, který odstoupil od kupní slmlouvy odpovídá Dodavateli za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
- Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je Dodavatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku Odběratele na vrácení kupní ceny.
- Do doby převzetí zboží Odběratelem je Dodavatel oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí Dodavatel Odběrateli kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
- NORMY PŘI INSTALACI A UJIŠTĚNÍ DODAVATELE
- Při instalaci dodávaných produktů je třeba dodržovat ustanovení všech souvisejících právních předpisů a technických norem, zejména norem v oblasti tepelné ochrany budov a související elektroinstalace. Montáž produktů a připojení k elektrické síti smí provádět pouze osoba s platným osvědčením Elektrotechnik dle §6 NV 194/2022 Sb. (dříve osoba kvalifikovaná dle vyhl. 50/1978 Sb.).
10.2 Produkty splňují požadavky zákona 22/1997 Sb., jsou označeny značkou CE a dle směrnic Evropského společenství na ně bylo vydáno ES Prohlášení o shodě.
- Dodavatel plní povinnosti zpětného odběru a využití odpadů z obalů ve smyslu zákona 477/2001 Sb. a povinnosti zpětného odběru dle zákona č. 542/2020 Sb. a je registrován v systému EKOKOM.
- ZPRACOVÁNÍ ÚDAJŮ
- Odběratel souhlasí se zpracováním identifikačních údajů Dodavatelem, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a případně pro účely vedení zákaznického účtu. Nezvolí-li Odběratel jinou možnost, souhlasí se zpracováním identifikačních údajů Dodavatelem také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení Odběrateli.
- Odběratel bere na vědomí, že je povinen své identifikační údaje (při objednávce, případně při registraci zákaznického účtu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Dodavatele o změně v údajích.
- Zpracováním identifikačních údajů Odběratele může Dodavatel pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Zpracovatelem osobních údajů může být externí společnost zajišťující doručení objednaného zboží do místa určení, společnost poskytující support informačního systému, společnost ověřující bonitu klienta, společnost zajišťující vymáhání a pojištění pohledávek, daňoví poradci a auditoři. Poskytování údajů těmto zpracovatelům údajů je plně v souladu s oprávněným zájmem Dodavatele.
- Identifikační údaje budou zpracovány po dobu neurčitou.
- Odběratel potvrzuje, že poskytnuté identifikační údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí údajů.
- Další informace ke zpracování identifikačních údajů Dodavatelem jsou dostupné na webových stránkách zde.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Veškeré smluvní vztahy se řídí českým právním řádem.
- Mimosoudní vyřizování stížností Odběratelů zajišťuje Dodavatel prostřednictvím e-mailu info@sg-es.cz.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Tyto VOP nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění a jsou v příslušném znění rozhodné pro veškeré objednávky učiněné v tento den a později.
- Dodavatel si vyhrazuje právo na změnu VOP. Nové znění VOP bude k dispozici na internetových stránkách Dodavatele a v provozovně Dodavatele. Změnu oznámí smluvnímu Odběrateli prostřednictvím e-mailové zprávy na elektronickou adresu uvedenou v LOP. Odběratel má právo změny VOP odmítnout ve lhůtě 30 dní ode dne zveřejnění změny VOP na internetových stránkách Dodavatele a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve výpovědní době 30 dní, o které smluvní strany shodně konstatují, že je dostatečná k obstarání obdobných plnění od jiného dodavatele. VOP lze upravit Rámcovou kupní smlouvou, Kupní smlouvou nebo Listem obchodních podmínek. Tato úprava musí mít písemnou formu.
- Dodavatel a Odběratel se výslovně dohodli, že při uzavírání individuálních Kupních smluv se nebude aplikovat ustanovení § 1740 odst. 3 OZ. Odběratel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 OZ.
- Dodavatel a Odběratel – jiný subjekt se výslovně dohodli, že na smlouvu a práva a povinnosti z ní vyplývající se nebudou vztahovat ustanovení § 1799 a § 1800 OZ.
- Zvláštní ujednání učiněná s Odběratelem v Kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP, která by s nimi byla v rozporu. V takovém případě se musí jednat o písemnou formu Kupní smlouvy podepsanou oběma smluvními stranami.
Platnost těchto VOP: od 1.5.2025
PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát: Saint-Gobain ENERGY SYSTEMS, Rubešova 626, 256 01 Benešov
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Číslo objednávky: |
|
Jméno a příjmení objednávajícího: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Reklamované Zboží: |
|
Popis vad Zboží: |
|
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy: |
|
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát: Saint-Gobain ENERGY SYSTEMS, Rubešova 626, 256 01 Benešov
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Číslo objednávky: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká: |
|
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu: |
|
Datum:
Podpis: